Beskyt din virksomhed med sikkerhedskopier på op til 6 Tb
Beskyt din virksomhed med sikkerhedskopier på op til 6 Tb
Efter en samtale med vores advokat og klient har vi studeret en indeslutningsplan i flere måneder siden 2023, administreret teknologiske ressourcer og optimeret en hurtig og sikker handlingsprotokol for at give beskyttelse og sikkerhed til virksomhedsdata. I dag, den 1. september 2024, lancerer vi vores sikkerhedskopier tjeneste, fra 5 Gb indbygget i grundsatsen, hvis årlige pris er €108,90 moms inkluderet, op til 6 Tb inkorporeret i den fulde sats, hvis årlige pris er €1149,50 moms inklusive.
Vores advokatklient befandt sig i en kompromitterende situation, da han var på rejse. På hotellet med sin bærbare computer var han ude af stand til at telearbejde, fordi han ikke havde de specifikke oplysninger, han havde brug for på det præcise tidspunkt om en retssag, som han havde på computeren på sit kontor, 250 km væk. Så han måtte arbejde over på sit kontor efter hjemkomsten fra sin rejse for at deltage i retssagen velforberedt mandag morgen. Da han kom tilbage fra sin rejse i flyet, opstod der en anden usikkerhed: hvad ville der ske, hvis jeg mistede min mobiltelefon. Jeg har hele min arbejdsdagsorden, telefonnumre, aftaler, opslag, emails og kalender. Jeg ville være arbejdsløs!
DELL Technologies offentliggjorde det globale databeskyttelsesindeks i 2021 og rapporterede, at mere end 60 % af brugerne er blevet ramt af datatab, hovedårsagen er: 1. tekniske problemer, 2. menneskelige fejl. Nedenfor vil vi forklare, hvordan du beskytter dataene på din mobiltelefon og dataene på din computer i tilfælde af en nødsituation, såsom akut adgang til data hvor som helst, tab eller tyveri af din mobiltelefon eller computer, nedbrud, oversvømmelse, brand, cyberangreb, internetafbrydelse, strømafbrydelse eller fejl ved sletning af filer: SIKKERHEDSKOPIERING I SKYEN.
Sikkerhedskopier din iPhone-mobil med iCloud og din Gmail-mobil med Google Takeout
Hvis du bruger en iPhone-mobil, bør du konsultere Apples websted (https://support.apple.com) at sikkerhedskopiere iPhone ved hjælp af iCloud. Hvis du bruger en mobiltelefon med Android-operativsystemet, og du bruger Gmail, kan du tage backup med Google Takeout-værktøjet (https://takeout.google.com) ved at downloade alle dine data til .ZIP-filer, der kan downloades, skal du huske, at .MBOX-udvidelsen er dine e-mail-filer. For Symbian OS, WebOS, BlackBerry OS, Ubuntu Phone OS, Windows Phone og andre operativsystemer skal du rådføre dig med din betroede it-ingeniør.
På din computer, når du er logget ind på Gmail med din e-mail-konto, skal du få adgang til linket Google Takeout (https://takeout.google.com), Se efter titlen "Opret en eksport", og vælg de Google-produkter, du bruger på din mobil og vil lave en sikkerhedskopi. I tilfældet med vores advokatklient valgte han 3: Kalender, kontakter og e-mail. Når du har valgt alle de applikationer, du bruger, skal du vælge "Send downloadlink via e-mail", i frekvensen "eksport hver 2. måned i 1 år", i filtypen ".zip" og i filstørrelsen "2 GB" . Når den er udført, vil du være i stand til at afslutte Gmail. Filerne, der skal downloades, behandles på Googles servere og giver dig besked via e-mail, når det er færdigt (det kan tage op til flere timer afhængigt af størrelsen på filerne). I notifikationsmailen vil Google give dig et link, så du kan downloade de komprimerede filer i .ZIP og/eller .MBOX. Disse filer vil være sikkerhedskopien af din mobil, og for at gendanne data i en nødsituation skal du kun udpakke filen "takeout-kode-001.zip" og få adgang til dataene ved at klikke på filen "archive_browser.html".
Sikkerhedskopier dine computere
Hvis du bruger en iMac eller MacBook-computer, bør du konsultere Apples websted (https://support.apple.com) at sikkerhedskopiere din iMac eller MacBook ved hjælp af iCloud. Da de fleste brugere bruger Windows, vil vi forklare det for dette operativsystem. For Linux, Unix, HarmonyOS, Wave OS, webOS, FreeBSD, OpenBSD og andre operativsystemer skal du rådføre dig med din betroede it-ingeniør. For at kopiere de programmer, du har på dine computere, skal du have de originale installationsfiler, og kopiere dem for ikke at miste dem. Hvad angår dataene (tekstfiler, Word-filer, Excel, Access, Powerpoint, billeder, videoer, ...) er processen så enkel som at indsamle alle oplysningerne og kopiere dem til en mappe kaldet "sikkerhedskopiering-1". Men vi vil fortælle dig, hvordan du automatisk planlægger sikkerhedskopiering, mens du arbejder. På denne måde vil din computer arbejde for dig.
Før programmering (det er meget enkelt, og enhver bruger uden computerkendskab kan gøre det), skal du først være klar over, at du som minimum skal overholde sikkerhedskopieringsprotokollen: 3-2-1 reglen.
3: Det repræsenterer minimumsantallet af kopier af dine data: En, originalen, som du arbejder med, plus to kopier: for eksempel, når du arbejder på din computer med dine originale data, sletter du ved en fejl en klients fil, mister alle deres kontaktoplysninger, fil , snesevis af timers arbejde, dine fakturaer og opfølgning. Du vil være i stand til at gendanne dataene, fordi du har yderligere to sikkerhedskopier i mapperne kaldet "sikkerhedskopiering-2" og "sikkerhedskopiering-3".
2: Repræsenterer de mindst to forskellige typer teknologiske medier, du bør bruge til at gemme data: for eksempel en harddisk og skyplads. Harddisken er på din arbejdscomputer, og en morgen vil din computer ikke tænde. Du kan få adgang til dine data fra en anden computer ved at downloade dem fra skyen.
1: Det repræsenterer som minimum kopien "uden for dine kontorer", det vil sige en kopi af data, der er gemt på et medie, der ikke er på det sted, hvor de andre kopier er placeret: for eksempel arbejder du i Barcelona med sikkerhedskopier i dine kontorer i Barcelona og andre sikkerhedskopier i Malaga. Hvis der er en oversvømmelse i Barcelona, og dine kontorer er nedsænket i vand på grund af en storm, er det meget sandsynligt, at der ikke var nogen storm i Malaga, da sikkerhedskopierne af Malaga er sikre.
Mens du læser, vil du være kommet til den konklusion, at dine virksomhedsdata har en uoverskuelig værdi, og at miste dem kan ikke kun have en negativ indvirkning på dit salg og dine kunder, men kan endda føre til, at du må lukke din virksomhed. Husk, at du ikke skal spare på investeringer til din virksomhed, til dit arbejde: Din virksomhed holder dit køleskab fyldt og giver husly, mad og beskyttelse til din familie.. Invester i computere, SSD-harddiske og skyplads.
Det er vigtigt at have en backup-computer med opdaterede data i tilfælde af, at din nuværende computer svigter og ikke tænder igen: på grund af en højspændingsspids, der påvirker kredsløbet, et strømafbrydelse, der beskadiger pc'ens strømforsyning, et nedbrud i den hårde drev, en computervirus, der annullerer adgangen til computeren eller en lækage på grund af et sprængt rør i bygningen. Husk at placere alle computere oven på borde eller andre møbler, hvis der er utætheder, vil gulvet blive vandtæt, og computere placeret på gulvet vil forårsage en kortslutning, og du vil miste alt. Du vil kunne fortsætte med dit arbejde ved at skifte computer på mindre end 5 minutter, du tager den ud af lagerboksen og tænder den uden at spilde tid, uden at stoppe din arbejdsdag eller afbryde din service, så du undgår at miste kunder og salg.
Installation af flere solide SSD-harddiske på dine computere (vi anbefaler, at de har stor kapacitet, svarende til den originale C-drev-harddisk), vil give dig mulighed for at overholde 3-2-1-reglen, kopiering af alle dine klientdata, bogføring, fakturaer, projekter, budgetter og filer på hver harddisk, så man undgår at miste information i tilfælde af, at en bestemt harddisk går i stykker. Fordelen ved SSD solide harddiske sammenlignet med de gamle og billigere HDD mekaniske harddiske er, at: 1) de forbruger færre watt, hvilket sparer strøm. 2) de vibrerer ikke, da de ikke har en motor, der roterer skiven, hvilket undgår, at motoren går i stykker på grund af vibrationer. 3) data er ikke fragmenteret og opdelt, hvilket forhindrer adgang til information i at være langsommere. 4) dataadgang og overførsel er meget hurtigere, da det fungerer gennem indbyrdes forbundne mikrochips i stedet for magnetiske diske, 5) magnetisme påvirker dem ikke, såsom at bringe magneten fra en højttaler, hovedtelefoner eller de mikrobølger, der udsendes af enheder, til dem. 6) De er tavse. 7) De modstår stød og pludselige bevægelser i tilfælde af flytning eller transport af computeren.
Ved at have plads i skyen til at kopiere dataene, ud over at overholde 3-2-1 sikkerhedsprotokollen i kopierne, vil du være i stand til at redde informationen fra enhver computer og fra ethvert punkt på planeten med adgang til internettet. Ligesom de sikkerhedskopier, som du kan se på dette link, op til 6 Tb uden for dine kontorer, som Picasso Business Center tilbyder dig.
oversvømmelser på kontorer
" Sikre dine virksomhedsdata mod et mørklægning, oversvømmelse, nedbrud, brand eller cyberangreb. "
Sikkerhedskopier dine virksomhedsdata
Nu hvor du har investeret i at beskytte din virksomhed og de data, der holder din virksomhed i live på tværs af alt dit teknologiske udstyr, så lad os begynde at planlægge sikkerhedskopier. MEGET VIGTIGT: Der vil blive lavet redundante kopier, det vil sige, at det, du ændrer i de originale data, bliver ændret i alle kopier. Hvis du opretter eller ændrer filer, vil de blive oprettet eller ændret i kopierne, hvis du sletter filer, vil de blive slettet i kopierne. De vil ikke være akkumulerede kopier, det vil sige, gamle data vil ikke blive akkumuleret med nye data. Lav flere test med filer og mapper, der ikke virker for dig, før du kører det med dine virksomhedsdata. Da de fleste brugere bruger Windows, vil vi forklare det for dette operativsystem. For Linux, Unix, macOS, HarmonyOS, Wave OS, webOS, FreeBSD, OpenBSD og andre operativsystemer skal du rådføre dig med din betroede IT-ingeniør. Når du har installeret to ekstra SSD solide harddiske i dine computere, skal du oprette en fil kaldet "sikkerhed" med .BAT udvidelsen på din originale harddisk (normalt drev C) og have harddiskene solide ekstra SSD'er som drev D og E. Brug kun ekstra harddiske til sikkerhedskopiering, ikke til andre formål. Din kontorcomputer er ikke et stykke legetøj til at se film, spille videospil eller se nonsens på TikTok. Det er dit arbejdsredskab. Værktøjet, der holder dit køleskab fyldt og giver husly, mad og beskyttelse til din familie.
Tager som eksempel i betragtning, at der i "kunder"-mappen er alle data om din virksomhed, kunder, projekter, leverandører, finans, social sikring, marketing, annoncering, regnskab og medarbejdere. Mapperne "sikkerhedskopiering-1", "sikkerhedskopiering-2" og "sikkerhedskopiering-3" skal eksistere, selvom de er tomme. Indholdet af filen "sikkerhed.bat" vil være følgende:
@echo off
robocopy "C:\kunder" "C:\sikkerhedskopiering-1" /MIR /R:1 /W:2 /SEC /SECFIX /Z /V
robocopy "C:\kunder" "D:\sikkerhedskopiering-2" /MIR /R:1 /W:2 /SEC /SECFIX /Z /V
robocopy "C:\kunder" "E:\sikkerhedskopiering-3" /MIR /R:1 /W:2 /SEC /SECFIX /Z /V
Nu er det tid til at planlægge sikkerhedskopier af dine virksomhedsdata, og vi vil også benytte lejligheden til at lave sikkerhedskopier af selve styresystemet. Vi anbefaler, at dette gøres en gang om ugen, for eksempel sent på dagen om fredagen, opdatering af data oprettet, slettet og ændret i løbet af arbejdsugen.
Planlægning af sikkerhedskopier af dit operativsystem: Windows, Linux og macOS
Vi forklarer det igen for Windows, da det er det mest brugte operativsystem. For andre operativsystemer såsom Linux, Unix, macOS, HarmonyOS, Wave OS, webOS, FreeBSD, OpenBSD og andre operativsystemer, skal du rådføre dig med din betroede IT-ingeniør. For at gøre dette vil vi bruge "Sikkerhedskopiering og gendannelse" (Windows 7), som er hvad muligheden hedder, selvom den stadig er inkluderet selv i Windows 10. Hvis dit Windows-operativsystem er anderledes, og du ikke kan finde programmet "Sikkerhedskopiering og gendannelse", brug søgemaskinen DuckDuckGo og videoplatformen Rumble. Der er hundredvis af selvstudier lavet af freelance-programmører, computerteknikere og computeringeniører.
Først skal du åbne "Sikkerhedskopiering og gendannelse" (Windows 7) placeret i "Kontrolpanel". Programmet kan både oprette sikkerhedskopier og gendanne dem, så det første trin er at klikke på "Konfigurer sikkerhedskopier". Du skal vælge, hvor du vil gemme sikkerhedskopien. Programmet lader dig ikke gemme det på det samme drev C, som du bruger, så du vil bruge drev D på dit ekstra solide SSD-drev, som du har installeret, med tilstrækkelig ledig plads. Lad derefter Windows vælge for dig, hvilke elementer der skal kopieres. Dette er den mulighed, vi anbefaler, da Windows-konfigurationen inkluderer et systembillede. Det næste vindue viser en oversigt over de opgaver, der vil blive udført, og du har mulighed for at planlægge sikkerhedskopieringen til at køre automatisk hver uge, hvilket som vi har anbefalet, du kan planlægge det om fredagen kl. 17.00, til det cirka klokken 20.00 er den færdig med at lave alle sikkerhedskopier. Hvis alt er korrekt, skal du trykke på "Gem konfiguration og kør sikkerhedskopiering". Sikkerhedskopieringen starter med det samme, og du vil være i stand til at følge fremskridtene fra selve vinduet. Vær tålmodig, for det vil nemt tage to eller tre timer afhængig af mængden af data. Du kan fortsætte med at bruge din computer i mellemtiden, selvom den kan køre langsommere end normalt.
Planlægning af sikkerhedskopier af dine virksomhedsdata (.BAT-fil)
Vi forklarer det igen for Windows, da det er det mest brugte operativsystem. For andre operativsystemer såsom Linux, Unix, macOS, HarmonyOS, Wave OS, webOS, FreeBSD, OpenBSD og andre operativsystemer, skal du rådføre dig med din betroede IT-ingeniør. Hvis dit Windows-operativsystem er anderledes, og du ikke kan finde programmet "Opgaveplanlægger", brug søgemaskinen DuckDuckGo og videoplatformen Rumble. Der er hundredvis af selvstudier lavet af freelance-programmører, computerteknikere og computeringeniører. Vi kommer til at bruge "Opgaveplanlægger", som hjælper os med at konfigurere en handling, der skal udføres af et program på et bestemt tidspunkt, såsom: hvornår computeren starter, dagligt, ugentligt osv. Vi åbner "Opgaveplanlægger", som er placeret i "Starte", "Alle programmer", "Tilbehør", "Systemværktøjer". Vi opretter en ny opgave ved at klikke med højre museknap på mappen "Opret opgave". Guiden åbnes for at oprette opgaven, hvor vi navngiver den, hvad vi vil, i boksen "Navn", der er placeret på fanen "Generelt", for eksempel "Sikkerhedskopiering". I samme faneblad "Generelt" i "Sikkerhedsindstillinger" vælger vi "Kør kun, når brugeren er logget ind". Vi lader resten af mulighederne være tomme. I den næste fane "Triggers" vælger vi "Ny". Vi vil vælge, hvornår vi vil have det til at starte, dette er efter vores skøn, idet vi ved, hvad vi kræver af den opgave, vi planlægger, i vores eksempel ville det være "ugentlig, om fredagen kl. 17.00". Nu på fanen "Handlinger" skal vi konfigurere, hvad opgaven skal gøre eller udføre, klik på "Ny". Konfigurationen af handlingen varierer afhængigt af applikationen eller opgaven, i vores eksempel ville det være "Handling: Start et program", vi trykker på knappen "Gennemse" og vi går til drev C for at vælge filen "sikkerhed.bat". I fanerne "Betingelser" og "Indstillinger" gør vi ingenting. Og til sidst trykker vi på "Accepter"-knappen. Vores opgave med at lave sikkerhedskopier starter automatisk hver fredag kl. 17.00, mens vi arbejder. Når det udføres, åbnes et vindue med sort baggrund, og et væld af linjer med hvide ord vil begynde at bevæge sig med høj hastighed som på billedet i denne artikel. For at vinduet ikke generer os, minimerer vi det og fortsætter med at arbejde med computeren, mens computeren arbejder, og laver de tre sikkerhedskopier på de tre harddiske, som vi har installeret.
Sikkerhedskopiering i skyen (internet)
Nå, du har allerede tre sikkerhedskopier på tre forskellige harddiske, og da backup-computeren er en nøjagtig kopi af din computer, som du arbejder med hver dag, vil du have disse tre sikkerhedskopier på en anden computer. Nu skal vi have de tre sikkerhedskopier i skyen, altså på internettet. For at gøre dette og efter vores instruktioner vil du sende dataene til Picasso Business Center-serverne.
Når vi har modtaget dine backup-data, og inden for den service, vi tilbyder i skyen, kopierer vi dem 4 gange, og distribuerer sikkerhedskopien i 4 datacentre eller servere, placeret i 4 lande (Spanien, Irland, Sverige og Litauen). Alt sammen under europæisk databeskyttelseslovgivning GFD. Årsagen er, at disse lande er energiuafhængige, og i tilfælde af strømafbrydelse i ét land, vil resten af landene fortsat tilbyde dataene online. Hvis vi havde dataene på to servere inden for samme land, og dette land lider af en strømafbrydelse, ville de to datacentre blive påvirket udelukkende afhængigt af, at deres generatorsæt fungerer korrekt.
Sammenfattende vil du med disse forebyggelses- og sikkerhedsforanstaltninger have i alt 11 sikkerhedskopier ud over originalen. I dette tilfælde er der kun én mulighed for, at din virksomheds data forsvinder: at en meteorit på størrelse med Rusland rammer jorden og nedbryder vores planet. Bare rolig, når vi har en indeslutningsplan og en handlingsprotokol for den, offentliggør vi den.
Bedre at have det og ikke have brug for det end at have brug for det og ikke have det
Ekstra foranstaltninger til strømafbrydelser
Under hensyntagen til, at et strømafbrydelse ikke påvirker internettjenesten, da de store teleselskaber, der leverer internetforbindelsestjenester, har et væld af generatorsæt fordelt på strategiske punkter i hele dit lands geografi, forberedt til disse begivenheder. Du vil blive berørt, da dine routere, hubs, switches og computere arbejder med elektricitet, og som en ekstra foranstaltning bør du investere i at købe en elektrisk generator eller et generatorsæt til din virksomhed, gerne med inverterteknologi, da de beskytter de sarte kredsløb og mikrochips fra computere fra de spændingsfald og overspændinger, som en elektrisk generator kan producere, afhængigt af de watt, der forbruges af dine computere og elektronisk udstyr. At levere energi i tilfælde af planlagte eller længerevarende strømafbrydelser som i øjeblikket sker i Cuba med 20 timer uden elektricitet og Ecuador med 10 timer uden elforsyning. Bare fordi der ikke er planlagte eller længerevarende strømafbrydelser i dit land, betyder det ikke, at de aldrig kan ske. Faktisk er det i højt udviklede lande som Amerikas Forenede Stater, Canada, Norge, Finland eller Spanien sket, at de i flere dage ikke har haft strømforsyning i bestemte områder på grund af voldsomme snestorme, orkaner eller oversvømmelser på grund af meget intense storme. Ville du bringe den kerne i fare, der giver dig og din familie husly og mad, det vil sige sætte din virksomhed i fare? Det skader aldrig at have en ny og ubrugt elektrisk generator på lageret til brug i nødstilfælde, da når dette sker, stiger efterspørgslen og priserne på elektriske generatorer eksponentielt, og udbuddet er knapt, selv lagrene løber tør, som det sker i øjeblikket i Ecuador og Cuba. Hvad du ikke bør købe til opbevaring, er benzinen og motorolien, som elektriske generatorer og generatoraggregater, i betragtning af at egenskaberne af de raffinerede kulbrinter og additiver, der smører motoren og forhindrer den i at oxidere, udløber med tiden. Ilt (luft), vand (fugtighed) og varme fremskynder nedbrydningen af benzin, diesel og olier. Selv opbevaret hermetisk, i tørre omgivelser og ved lave temperaturer. Du bør købe benzin og olie, lige når du skal have en helt ny generator eller generatorsæt.
For sporadiske strømafbrydelser på få minutter eller et par timer, og uventede på grund af nedbrud i transformere, fejl og kortslutninger i vandkraft-, sol-, vind-, termiske eller atomkraftværker, på grund af snefald, ekstrem varme, vind, storme, storme, orkaner eller skovbrande som f.eks. Det er opstået i nogle landbefolkninger i Bangladesh, Pakistan, Indien, Brasilien, Iran, Tyrkiet, Canada, Norge, Finland, Peru, Venezuela, Nevada (Amerikas Forenede Stater), Californien (Amerikas Forenede Stater), Florida (Amerikas Forenede Stater), Mississippi (Amerikas Forenede Stater), Texas (Amerikas Forenede Stater), Louisiana (Amerikas Forenede Stater) eller Mexico, set er tilrådeligt at have en US (Uafbrydelsesfri Strømforsyning) eller UPS (Uninterruptible Power Supply). Under hensyntagen til, at UPS'en ikke er beregnet til at fungere kontinuerligt på grund af dens batteriers manglende kapacitet. De bør kun bruges til øjeblikkeligt at slukke for computere og routere (en enhed, der gør det muligt at forbinde internetnetværk med forskellige enheder, såsom computere, servere, IP-telefoner eller printere, og etablere den bedste rute, som hver pakke med digital information vil bruge til at nå netværket og enheder) sikkert i tilfælde af en truende strømafbrydelse. Når en routers strøm afbrydes, risikerer du at blive fejlkonfigureret, og hvis en computers strøm afbrydes, risikerer du, at styresystemet ikke kører igen uden problemer, hvilket forårsager mulige fejl i styresystemet og enhederne, ud over at miste arbejde, som du ikke tidligere har gemt. Disse strømafbrydelser er sporadiske og meget korte i tid (varierende mellem flere sekunder i tilfælde af fejl i en transformer i en elektrisk transformerstation, til en eller to timer). Online UPS (double conversion) tilbyder udtømmende beskyttelse mod de mest almindelige strømsvigt såsom udfald, fald og spændingsspidser. Denne type UPS arbejder kontinuerligt, så der er ikke noget spring fra strømforsyningen via strøm til UPS'ens, når der er en fejl, hvilket giver en stabil forsyning. De anbefales til virksomheder og SMV'er.
Undgå normalitetsbias
Det er den psykologiske tilstand, der er kendetegnet ved benægtelsen af de reelle muligheder, som en finansiel, energimæssig, teknologisk, klimatologisk katastrofe eller væbnet konflikt vil finde sted, og de alvorlige konsekvenser, det vil medføre for mennesker, deres ejendomme og virksomheder. Dette er det, der er kendt som normalitetsbias.
Statistisk, og uden at generalisere, altid ved at bruge Pareto-princippet eller loven (80/20): Forretningsmænd, selvstændige og iværksættere har en medfødt holdning, som ansatte og embedsmænd ikke har og det er planlægningen af alt, hvad vi skal udføre. Starter med forretningsplanen, når vi kommer med en idé, og fortsætter med marketingplanen, regnskabsplanen, økonomiplanen..., planlægger vi alt, så resultaterne bliver så effektive som muligt, investerer så lidt tid og penge som muligt, opnå maksimalt salg og maksimal fortjeneste. Vi forbereder os på recessioner, vi allokerer midler eller "sparegris" fra overskuddet opnået månedligt til krisetider eller knaphed. Men de forretningsmænd, som, fordi de tror, at der aldrig vil ske noget, at der ikke er behov for at være katastrofale, alarmerende eller paranoid, at regeringen i deres land altid vil hjælpe dem, fordi de har rettigheder og betaler en masse skat, at myndighederne vil handle hurtigt og organiseret, eller at de ikke vil blive særligt påvirket af en eventuel krise. Disse typer mennesker vil ikke tage nogen form for fremsyn, og de vil heller ikke investere tid i handlingsprotokoller, indeslutningsforanstaltninger, organisation og øjeblikkelig handling. Venter på, at nogen hjælper dem, mens konkurrenterne kommer dem foran ved at genåbne deres virksomheder, sælge og få kunder hurtigere.
Det er i de øjeblikke, hvor de øjeblikkeligt går fra en tilstand af benægtelse til en tilstand af den mest absolutte angst og desperat leder efter hjælp fra dem, der tog forholdsregler, det vil sige dem, der investerede i teknologi, ressourcer og tid, og de planlagde deres handlingsprotokoller i detaljer.
"Der vil aldrig ske noget her"
Denne sætning skyldes kun manglen på information og interesse for emnet, da der hver dag et sted i verden sker en katastrofe på grund af naturens raseri eller menneskets hånd. Bare ved at se nyhederne, hvis det ikke er et terrorangreb, er det et strømafbrydelse, en orkan, et børskrak, et internet blackout, en teknisk fejl i et socialt netværk, en teknisk fejl i et multinationalt teknologiselskab, en tornado, en krig, en tsunami eller et jordskælv. Og selvom det er rigtigt, at ikke alle af dem kan forudsiges, er det, vi kan gøre, at være forberedt på, hvornår de sker. Minimering af de tab, der måtte være forårsaget, og genaktiver din virksomheds aktivitet så hurtigt som muligt uden at være afhængig af offentlige forvaltninger eller tredjepartsvirksomheder.
"Jeg havde aldrig forestillet mig, at dette kunne ske for mig"
Tallene er virkelig overraskende, da det er blevet beregnet, at mere end 40% af befolkningen ikke tager midler til nødsituationer, der kun er forårsaget af naturkatastrofer, som i hvert fald er de mest sandsynlige.
Deres tro på, at der ikke kommer til at ske noget ondt med dem, er stærkere i betragtning af alle de uigendrivelige fakta, de har foran deres øjne. På baggrund af dette har nogle endda frækheden til at kræve økonomisk støtte og klage over den langsomme reaktion fra myndighederne. Det er dem, der ser, hvordan deres forretninger er blevet, de gentager uophørligt "Jeg havde aldrig troet, at noget som dette virkelig kunne ske for mig", og det er dem, der konstant protesterer over, at forsikringsselskaber eller politikere nægter hjælp, der udnytter mediernes tiltrækning og det høje publikum til sådanne begivenheder.
I denne situation, hvor de bliver invaderet af depression og fortvivlelse over den dystre fremtid, der venter dem, uden forretning, uden kunder og uden indkomst, dedikerer de sig kun til at søge hjælp fra et familiemedlem, nabo, ven eller en forretningsmand, der ved det blev forberedt. Når der ikke længere er strøm, telekommunikation, computere, mobiltelefoner eller mistede informationer, begynder klagesangene og beskyldningerne. Hvor anderledes ville alt have været, hvis de havde lavet sikkerhedskopier, haft backup-computere eller en elektrisk generator. Selvfølgelig kunne enhver stadig blive ramt, men de ville i det mindste have arbejdet for at undgå det eller minimere tab i det omfang, det var muligt.
Græshoppen og myren
Den gamle børnefabel om græshoppen og myren bragt til erhvervslivet er baseret på disse situationer. Græshoppen og myren er en af de fabler, der tilskrives Æsop i det 6. århundrede f.Kr., en fabulist af det antikke Grækenland, og genskabt af Jean de La Fontaine i 1691 og Felix Maria Samaniego i 1781. I Æsops version er karaktererne en myre og en bille. I fablen optræder en cikade (opfattet i historierne som en græshoppe), der når vinteren kommer, bliver berøvet mad og går for at låne den af sin nabo; en myre. Af frygt for, at hun ikke skal have nok til dem begge, nægter hun ham at låne mad og bebrejder ham, at han har brugt sommeren på at dase og synge i stedet for at fylde op med mad til den kolde årstid. Det er, som alle La Fontaines fabler, en didaktisk historie (med en morale), givet at myrens uophørlige arbejde i dette tilfælde belønnes med græshoppens overlevelse og skødesløshed, som betales for med livet.
Hvorfor hjælper ingen mig? Det er meget nemt at give myndighederne og dem, der har brugt tid og kræfter på at tage foranstaltninger, investeringer og strukturere en plan skylden, i stedet for at tænke på, hvor anderledes deres situation ville være, hvis de ikke var blevet revet med af normalitetens skævhed. Det er her, risikoen for intelligente iværksættere kan stige, da de vil være blevet løsningen for dem, der aldrig før troede, at sådan noget kunne ske.
De arter (og virksomheder), der overlever, er ikke de stærkeste eller de mest intelligente, men dem, der tilpasser sig bedst til forandringer.
Charles Robert Darwin
24. november 1859
Picasso Business Center
Kunstig intelligens, robotter og computeralgoritmer forstår ikke, hvilke følelser der ligger bag forretningsprocesser, hvorfor vi i Picasso Business Center kun inkluderer rigtige medarbejdere.
For at kommentere denne artikel, brug Picasso Business Center sociale netværk på Facebook: https://www.facebook.com/picassobusinesscenter
Picasso Business Center er ikke ansvarlig for udtalelser og indhold fra dets samarbejdspartnere skrevet og offentliggjort på dets blog, og alt ansvar svarer til de personer og virksomheder, der skriver disse udtalelser.
Picasso Business Center annoncere din virksomhed på 406 domæner, der tilhører 191 lande og skrevet på 54 sprog, som vi har gjort i denne artikel med Picasso Business Center FÅ INFORMATION NU